Březen 2013

O kreativitě

31. března 2013 v 19:45 | dadulka |  Pracovní úspěchy a prohry
Březen přinesl řadu pracovních úkolů a nových projektů. Z těch méně kreativních je to např. stěhování skladu propagačních předmětů a s tím spojené papírování. Už teď se moc těším, jak budu zase sepisovat nové směrnice (ty stávající jsem smolila přesně před rokem). Za kreativní se dala považovat pouze služební cesta do Hannoveru před několika týdny, kam jsem se vydala oznámit dosavadnímu skladovateli, že s jeho službami budeme končit. Ve stejný den zde probíhalo i jednání našeho vedení s německým obchodním týmem, o němž jsem já neměla tušení. Mé překvapení druhý den, kdy mi jak generální, tak jeho zástuoce (šéf mého šéfa) deset minut po sobě vytkli, jak byl marketing kritizován a proč jsem nebyla na jednání přítomna, bylo tudíž nefalšované. No, já bych byla i přišla, kdyby byli pánové tak laskavi a pozvali mne. Důsledkem bylo, že hned za dva týdny jsem si balila kufry znova. Tentokráte bohužel ne do Hannoveru, nýbrž do městečka Oberaula ve středním Německu, nějakých 500 km od Prahy, kde má agro sales team pravidelné kvartální schůzky. Cesta byla náročná, ale městečko bylo malebné.


Stejně tak i hotel ve kterém byl báječný, na 27°C vyhřátý bazén, který jsem navečer velmi ocenila, protože mne z tříhodinového jednání hlava bolela jak... nevím co. Přínos to ale mělo - kolegové projevili velkou kreativitu a stůl mi zasypali nejrůznějšími reklamními udělátky s prosbami, jestli bychom něco podobného nemohli mít i v našich barvách? Materiálu mám do konce roku a to jsem sotva začala.

Domů jsem vyrazola hned brzy ráno, protože se mi v práci mezitím hromadila práce. Starosti mi delá zejména celofiremní Sales & Marketing Meeting, který se bude konat v květnu ve Slovinsku. Zde bude zapotřebé mnoho kreativity a možná i nějaká ta improvizsace, neboť není doposud jasný ani program, počet hostů či přesná data konání. Šéf mého šéfa, S&M Director, se tváří, že si vše zařídí společně s nějakou dámou ve Slovinsku. Generální naopak riozhodl, že "chief organiser" má být moje maličkost. A tak se dodnes dohadujeme, jelikož moje slovinská pomocnice je zatím spíše ke škodě než k užitku a přede mnou stojí otazník v podobě cesty na Slovinsko, protože těžko mohu něco zařídit někde, kde ani nevím, jak to tam vlastně vypadá.

Dále, jako už tradičně, opět pracuji na akci konané v rámci Speedway Grand Prix ČR (viz loňské Moto Days a předloňské International Days). Naštěstí se opět o polivinu snížil počet hostů takže celkem brnkačka, oprostím-li se od "pomoci" některých mých kolegů, kteří nebyli za měsíc schopni ani dát mi jména hostů. Po dvou letech ve firmě jsem si ale už celkem zvykla na metodu řešené na poslední chvíli a naštěstí mi kreativita v tomto směru nechybí. Naopak mi práce pod tlakem mnohdy vyhovuje.

Toliko v kostce několik důvodů, proč jsem se psaním článků opět hodně pozadu. O našem oddělení se sice říká, že "marketing nic nedělá" , že nejsme dostatečně kreativní a tak podobně. Já však mám důkaz, že tomu tak není. V pátek jsme s kolegou znechuceně koukali z okna na sněhovou vánici a povídali si něco o vániočních Velikonocích, načež jsem upozornila na kolekci čokoládových figurek ná vánoční stromeček, kterou u nás v prosionci, fasují zaměstanci s dětmi jako pozornost podniku a kterou má Jiří pořád aschovanou ve skříni. Kolega vyskočil ze židle se slovy j"asně, to je ten důvod, proč není jaro, musíme to sníst" a začal kolekci rozbalovat. Po zjištění, že jsou to fakt figurky v celofánu, s provázky a balením háčků, začal hledat, kam ty figurkly pověsit. Oko mu padlo na náš gumovník v květináči, který nám roste hned u vchodových dveří, zajásal a společně jsem se jali rozvěšovat figurky na gumovník. Upozorňuji, že kolegovi táhne na 40, je to praktikující katolík, dělá doktorát a na rozdíl ode mne rozhodně není žádné pubertální střevo. A byl to také on, kdo začal vykřikovat, že ať pak nikdo neříká, jak marketing není kreativní, a pokračoval vtipnými komentáři, jak by se asi tvářili páni majitelé, kdyby viděli, čím se zabýváme v pracovní době...